Media Moda Fragment wywiadu jubileuszowego: Aleksandra Danel, Wiceprezes Zarządu

< wróć do bloga

_1088128k

Fragment wywiadu jubileuszowego: Aleksandra Danel, Wiceprezes Zarządu

Jakie były trzy najważniejsze, przełomowe momenty dla firmy Solar w kontekście działań wizerunkowych?

W długiej, bo 30-letniej historii firmy jest wiele zdarzeń, które były dla nas niezwykle istotne w kontekście kreowania wizerunku – jednym z pierwszych było podjęcie decyzji o wydawaniu folderów, a później katalogów pokazujących kolekcje Solar zgodnie z naszymi oczekiwaniami. Była to doskonała forma prezentacji kolekcji i założeń, które są dla nas istotne. Katalogi wydawane co sezon stały się wyróżnikiem marki. W nich jest też zapisana jej historia. Jednak wydarzenia, które określiły nas jako markę znaną obecnie nastąpiły później –najważniejsze to rozpoczęcie współpracy ze znanymi fotografami i topowymi modelkami, czyli sezon jesień/zima 2013/14. Wyszliśmy wtedy z nieco intuicyjnej strefy kreowania wizerunku własnymi siłami. Zaangażowaliśmy agencję kreatywną i postanowiliśmy podjąć współpracę z uznanymi osobowościami, które kreują świat mody. W pierwszej kolejności zaprosiliśmy do współpracy Lidię Popiel, która zrealizowała sesję z Leną Jasłowską.  Był to powiew świeżości, spojrzenie kogoś z zewnątrz: uproszczenie stylizacji i formy zdjęć, a do tego zaskakująca, kontrowersyjna fryzura modelki. To był nowy Solar i  ponadczasowa sesja zdjęciowa, która broni się do dziś. Po niej nastąpił kluczowy sezon jesień/ zima 2014/15 - podwójne ukazanie kolekcji okiem szwajcarskiego fotografa René Habermachera:  wyrazista sesja z Patrycją Gardygajło i druga, delikatniejsza z Charlotte Tomaszewską. W tych pięknych, malarskich zdjęciach fotograf, ze swojej perspektywy przekazał naszą historię, zwracając przy tym uwagę na szlachetność krojów i materiałów. Tymi kampaniami reklamowymi zaczęliśmy bardzo świadomie kształtować wizerunek marki.

Drugim przełomowym momentem był rebranding, czyli zmiana logotypu. Znak firmy, który powstał w 1989r. był charakterystyczny i rozpoznawalny, ale po latach okazał się trudny w interpretacji zarówno w kontekście tworzonych kolekcji jak i przekazu medialnego. Uprościliśmy go i nadaliśmy lżejszą, nowoczesną formę. Jednocześnie jako uzupełnienie logo powstał sygnet, który stał się znakiem marki, widniejącym we wnętrzach sklepów, na luksusowych częściach kolekcji i w druku. Odświeżyliśmy wizerunek marki, nadając nową formę wszystkim elementom związanym z logo. Łącznie proces zmiany trwał rok i był dla nas znaczącym krokiem w nowoczesność. Kolejnym etapem rebrandingu była zmiana architektury sklepów. Przez kolejny rok pracowaliśmy nad nową koncepcją miejsca sprzedaży – efektem naszej pracy są eleganckie biało-czarne wnętrza z miedzianymi elementami, będące esencją wartości marki: jakości, szlachetności indywidualności przekładanych na design w każdym aspekcie. Zmiany, które nastąpiły w tym okresie silnie nas zdefiniowały i określiły miejsce na rynku mody. Udowodniliśmy, że marka się rozwija i jest otwarta na nowości.

Trzeci, przełomowy krok właśnie stawiamy - to najnowsza kampania, którą zrealizowaliśmy w siedzibie firmy, w Poznaniu. Zdjęcia autorstwa Maćka Kobielskiego z udziałem pięknej modelki Ophelie Guillermand to fotografia na najwyższym, światowym poziomie. Sesja ta jest zupełnie nowym spojrzeniem na nas i nasze kolekcje. Zaangażowany przez nas fotograf jest znany z odważnego podejścia do mody i taka też jest nasza najnowsza sesja zdjęciowa - to zupełnie nowa opowieść o nas i naszych kolekcjach. Bardzo nowoczesna, dynamiczna, nieugładzona. W tych zdjęciach pokazaliśmy Solar pierwszy raz od środka, a to niesie ze sobą duży ładunek emocjonalny.

Solar nie przestaje się zmieniać i zaskakiwać. Zmiana jest zresztą wpisana w historię i filozofię firmy. Co jest jeszcze według Ciebie jest esencją marki, co Was wyróżnia na tle nie tylko polskich, ale też europejskich firm?

Nieustanna zmiana i potrzeba stawiania sobie wyzwań są wpisane w charakter naszej marki – to wartości, które są historią Solar. Firma powstawała w okresie transformacji gospodarczej i nie mogłaby przetrwać nie podążając za tym, co oferuje nowy świat. Wyzwaniem było nadanie tym przeobrażeniom własnego charakteru i pozostanie sobą. Tym, co nas wyróżnia na tle innych to jakość i  indywidualność, które przekładają się na wszystkie podejmowane działania: we wzornictwie, w kreowaniu wizerunku, w obsłudze klienta, w codziennej pracy.

Każdy realizowany projekt jest traktowany niezwykle osobiście, każdy detal szczegółowo przemyślany i dopracowany. To bardzo wymagający model pracy, możliwy do realizacji wyłącznie w dobrze rozumiejącym się zespole, a my takim zespołem jesteśmy - ludzie tworzący Solar są z nami związani od lat, a swoją pracę traktują z największym zaangażowaniem i czują się w pełni odpowiedzialni za wszystkie realizowane przedsięwzięcia. To ogromna satysfakcja móc pracować z osobami, które są nie tylko profesjonalne w tym co robią, ale są też nam bardzo bliskie. Darzymy się wzajemnym zaufaniem. To oni są naszą energią i motywacją do zmian. I to dzięki nim możemy niezmiennie od 30 lat być w dialogu z naszymi klientkami, aby co sezon tworzyć dla nich piękne, ponadczasowe kolekcje.

Starannie dobieracie też osoby, które współtworzą z Wami wizerunek marki. Które kolekcje i sesje zrealizowane dla Solar wymieniłabyś jako Tobie najbliższe?

Odpowiedź na to pytanie nie jest łatwa - mam ogromny sentyment do kolekcji z lat 90. Już wtedy - będąc nastolatką - nosiłam ubrania Solar: dzianiny i letnie sukienki we florystyczne motywy, do których teraz wracamy; to były ubrania, dające poczucie piękna w czasach, w których tego piękna trzeba było się doszukiwać. Foldery i katalogi, które wtedy powstawały to prawdziwe perełki. Emocjonalnie jestem związana z każdą realizowaną sesją zdjęciową i  lubię je wszystkie! Jednak nie ukrywam, że najbliższa jest mi kampania towarzysząca rebrendingowi autorstwa Adama Plucińskiego, z subtelną Olą Rudnicką. To był też hołd dla naszych dzianin, które pokazaliśmy w miękkim świetle i w kontrastowej surowości scenerii szkockiej wyspy Skye. To był stuprocentowy Solar - sesja, która była odwołaniem do początków marki z lat 90’ w połączeniu z najnowszymi trendami. Nasze klientki również były zachwycone tymi zdjęciami, a Magazyn Twój Styl wyróżnił naszą kampanię reklamową nagrodą Doskonałości Mody Twojego Stylu. Natomiast wspaniale jest zobaczyć w prasie zdjęcia naszej  najnowszej kampanii zrealizowane przez Maćka Kobielskiego, wiem, że spotkały się z dużym entuzjazmem naszych klientek. Takim jak mój!

< wróć do bloga

Slava Yurthev Copyright