Polityka prywatności

Polityka

Idź do

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Niniejsza Polityka prywatności wyjaśnia, w jaki sposób korzystamy z danych osobowych oraz pozostałych danych, jak je gromadzimy i przechowujemy. Wyjaśnia również, w jaki sposób nasza witryna wykorzystuje pliki cookie.


Przetwarzanie danych osobowych


Kto jest odpowiedzialny za przetwarzanie Twoich danych osobowych?

Administratorem danych osobowych jest SOLAR COMPANY Spółka Akcyjna z siedzibą w Poznaniu przy ul. Torowej 11, 61-315 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy pod numerem KRS 0000385070, NIP: 7791019139 oraz Regon: 630371711.

Skąd mamy Twoje dane?

Twoje dane otrzymaliśmy od Ciebie podczas zakładania konta w naszym e-sklepie, rejestracji w programie stałego Klienta, a także w związku z dokonanymi przez Ciebie transakcjami (dokonywanymi on-line oraz off-line) oraz subskrypcjami.

Jak się z nami skontaktować w kwestiach związanych z przetwarzaniem Twoich danych osobowych?

W kwestiach związanych z przetwarzaniem danych osobowych możesz skontaktować się z nami mailowo pisząc na adres: ochronadanych@solar.com.pl lub listownie: Solar Company S.A., Ochrona Danych Osobowych, ul. Torowa 11, 61-315 Poznań.

Jakie dane, kiedy i do jakich celów przetwarzamy?

1. Zakupy on-line

1.1. W celu realizacji zamówienia w sklepie internetowym Solar konieczne jest podanie w procesie zakupowym następujących danych osobowych:

  •  imię i nazwisko, adres dostawy, adres rozliczeniowy, adres e-mail i numer telefonu;
  • Jeśli życzysz sobie by otrzymać fakturę VAT konieczne jest podanie nazwy, adresu oraz numeru NIP firmy.

1.2. W celu realizacji zwrotu środków, w przypadku reklamacji lub odstąpienia od umowy, gdy płatność nastąpiła za pobraniem lub tradycyjnym przelewem konieczne jest podanie numeru rachunku bankowego na jaki dokonamy zwrotu środków.

1.3. W celu utworzenia konta Klienta oraz wyświetlania historii zamówień konieczne jest podanie następujących danych:

  • Imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu

Podsumowując, wyżej wymienionych danych osobowych używamy w celu przetwarzania Twoich zamówień złożonych on-line, odstąpień od umowy oraz wysyłania Ci powiadomień o statusie dostawy lub w przypadku jakichkolwiek problemów związanych ze świadczonymi przez nas usługami.  Będziemy używać Twoich danych osobowych do zarządzania Twoimi płatnościami. Będziemy też używać Twoich danych do przetwarzania reklamacji jak i wyświetlania historii zamówień oraz wszelkich Twoich ustawień dokonanych po zalogowaniu do konta Klienta i nie będziemy ich używać do żadnych innych celów.

Podanie opisanych wyżej danych jest dobrowolne, jednak konieczne w celu realizacji zamówienia. Jeśli nie zgadzasz się na przekazanie nam którychkolwiek z wyżej zdefiniowanych danych możesz dokonać zakupu za pośrednictwem jednego z naszych sklepów stacjonarnych.

Dodatkowo przepisy prawa wymagają od nas przetwarzania Twoich danych do celów podatkowych i rachunkowych.

Będziemy przechowywać dane osobowe jedynie przez zasadnie potrzebny okres, mając na względzie takie potrzeby, jak udzielanie odpowiedzi na zapytania związane z zamówieniem i rozwiązywanie problemów, spełnianie wymogów obowiązujących przepisów prawa. Oznacza to, że możemy przechowywać dane osobowe przez uzasadniony okres nawet gdy zainteresowany zaprzestał korzystania ze strony. Po upływie tego okresu dane osobowe zostaną zablokowane we wszystkich naszych systemach.

2. Zakupy offline

2.1. Reklamacje

Twoje dane osobowe podane dobrowolnie podczas składania reklamacji towaru są przetwarzane do momentu zakończenia procedury reklamacyjnej.  

2.2. Przesunięcia towaru w sklepach stacjonarnych

Na Twoje wyraźne życzenie realizujemy przesunięcia towaru w sklepach stacjonarnych. Do tego celu wskazane jest podanie następujących danych: imienia i nazwiska oraz numeru telefonu, na który dostaniesz powiadomienie o możliwości odebrania zamówionego towaru. Możesz zrezygnować z pozostawienia swoich danych osobowych lecz wtedy jesteś zobowiązany do kontaktowania się ze sklepem we własnym zakresie.

 Podane przez Ciebie dane są przetwarzane do momentu zakończenia realizacji Twojego zamówienia. Podanie opisanych wyżej danych jest dobrowolne, jednak konieczne w celu realizacji zlecenia przesunięcia.

2.3. Program Stałego Klienta

Przystępując do Programu Stałego Klienta konieczne jest podanie swojego imienia i nazwiska oraz przynajmniej jednej danej teleadresowej (adres e-mail, numer telefonu lub adres korespondencyjny). Dodatkowo możesz podać nam swoją datę urodzenia. Podanie opisanych wyżej danych jest dobrowolne, jednak konieczne w celu przystąpienia do Programu Stałego Klienta.

Przystępując do programu masz możliwość zapisania się na newsletter lub powiadomienia SMS o naszych nowościach i promocjach. Wystarczy, że zaznaczysz odpowiednie pola w formularzu przystąpienia do Programu.

Twoje dane przetwarzane są tak długo, jak długo jesteś Uczestnikiem Programu. W każdej chwili możesz zrezygnować z uczestnictwa w programie. Wystarczy, że wyrazisz taką chęć pisząc do nas na adres: kartasolar@solar.com.pl, dzwoniąc pod numer  61 871 69 95 lub składając oświadczenie na piśmie w sklepie stacjonarnym.

3. Newsletter

Jeśli jesteś zainteresowana/ny otrzymywaniem od Solar Company S.A. informacji o nowościach, inspiracjach oraz promocjach, na naszej stronie internetowej masz możliwość zapisania się na newsletter. Po zatwierdzeniu w formularzu adresu e-mail oraz zaznaczeniu zgody na otrzymywanie informacji o nowościach i promocjach wyślemy do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie chęci zapisu na newsletter.  W wiadomości tej zawrzemy zbiór podstawowych informacji na temat tego w jaki sposób będziemy przetwarzać powierzony nam adres e-mail. Jeśli zmienisz zdanie i zrezygnujesz z otrzymywania od nas emaili wystarczy, że nie dokonasz potwierdzenia zapisu na newsletter.

W każdej chwili możesz też zrezygnować z otrzymywania od nas newslettera. Wystarczy, że klikniesz w link zawarty w każdej wysłanej wiadomości marketingowej lub zmienisz swoje preferencje w koncie Klienta (jeśli jesteś klientem e-sklepu), lub skontaktujesz się z nami: mailowo (e-sklep@solar.com.pl) lub telefonicznie (+48 61 871 69 85).

Twój adres e-mail będziemy przetwarzać do momentu cofnięcia Twojej zgody. Dodatkowo jeśli w przeciągu 1 roku nie otworzysz żadnego naszego newslettera uznamy, iż nie jesteś zainteresowany naszą ofertą i zaprzestaniemy dalszych wysyłek.

4. SMS

Jeśli jesteś zainteresowana/ny otrzymywaniem od Solar Company S.A. informacji o nowościach, inspiracjach oraz promocjach, na naszej stronie internetowej masz możliwość zapisania się na powiadomienia SMS. W każdej chwili możesz też zrezygnować z ich otrzymywania. Wystarczy, że skontaktujesz się z nami: mailowo (e-sklep@solar.com.pl) lub telefonicznie (+48 61 871 69 85). Twój numer telefonu będziemy przetwarzać do momentu cofnięcia Twojej zgody.

5. Powiadomienie o dostępności produktu

Nasza strona internetowa daje użytkownikom możliwość  zapisania się na powiadomienie o produkcie dostępnym. Aby skorzystać z tej funkcjonalności, konieczne jest podanie adresu e-mail, na który wiadomość o dostępności zostanie wygenerowana. Adres e-mail będzie przechowywany w bazie danych przez 4 tygodnie od momentu zapisu, po czym zostanie trwale usunięty.

6. Formularz kontaktowy

Jeśli korzystasz z naszego formularza kontaktowego, konieczne jest podanie adresu e-mail. Pozostawienie imienia i nazwiska jest opcjonalne. Przechowujemy Twoje dane wraz z wiadomością którą nam wysłałaś/łeś. Przetwarzamy Twoje dane w celu skontaktowania się z Tobą w sprawie Twojego zapytania.

7.  Przetwarzamy Twoje dane osobowe w celach wskazanych poniżej na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Solar Company S.A., którym jest:

  • Monitorowanie Twojej aktywności i aktywności wszystkich innych użytkowników w celu poprawy działania usług oraz dopasowania oferty do zainteresowań odwiedzających;
  • Dopasowanie reklam do uprzednio przeglądanych przez Ciebie treści na naszej stronie internetowej;
  • Kontaktowanie się z Tobą, w celach związanych z dozwolonymi działaniami marketingowymi, w szczególności za Twoją zgodą, poprzez e-mail oraz telefon;
  • Zapewnienie dostępu do narzędzi płatniczych na stronie internetowej;
  • Zapewnienie bezpieczeństwa usług, które świadczymy drogą elektroniczną;
  • Prowadzenie badań i analiz pod katem funkcjonalności strony sklepu internetowego w celu poprawy działania usług oraz dopasowania do preferencji użytkowników;
  • Prowadzenie analiz statystycznych;
  • Archiwizacja.

Jak chronimy Twoje dane?

Używamy różnorodnych technicznych i organizacyjnych środków bezpieczeństwa, w tym szyfrowania, w celu utrzymania bezpieczeństwa Twoich danych osobowych. Twoje dane osobowe są przechowywane za zabezpieczonymi sieciami i są dostępne tylko dla ograniczonej liczby osób, które mają specjalne prawa dostępu do tych systemów.

Komu udostępniamy Twoje dane?

Twoje dane osobowe udostępniamy tylko stronom transakcji oraz podmiotom zewnętrznym wspierającym nas w świadczeniu usług, które dostarczają usługi płatnicze, kredytowe, spedycyjne (np. firma kurierska), hostingowe oraz  realizują na nasze zlecenie kampanie marketingowe.

Twoje dane osobowe nie będą udostępniane osobom trzecim, w tym w szczególności nie będą przekazywane innym podmiotom, w celu przesyłania materiałów marketingowych osób trzecich.

Jakie są Twoje prawa w związku z przekazanymi nam danymi osobowymi?

Masz prawo do żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, a także prawo do przenoszenia danych. Ponadto masz prawo do uzyskania od administratora potwierdzenia, że Twoje dane są przetwarzane.

Masz również prawo sprzeciwić się przetwarzaniu Twoich danych osobowych, a także rezygnacji z ich użycia w celach marketingowych.

Jeśli uzyskaliśmy Twoją zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych, masz prawo wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie.

Aby wykonać swoje prawa, prosimy o kontakt mailowy na adres: ochronadanych@solar.com.pl, lub listownie: Solar Company S.A., Ochrona Danych Osobowych, ul. Torowa 11, 61-315 Poznań, lub dzwoniąc pod numer  61 871 69 95.

Możesz również złożyć skargę do właściwego organu nadzoru, którym jest  Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (adres: Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

Czy przetwarzamy Twoje dane osobowe automatycznie (w tym poprzez profilowanie) ?

Twoje dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania), przy czym nie będzie to wywoływać żadnych skutków prawnych wobec Ciebie. Profilowanie danych osobowych przez Solar Company S.A.  polega na zautomatyzowanym przetwarzaniu Twoich danych w celu określenia niektórych informacji o Tobie takich jak osobiste zainteresowania czy preferencje zakupowe. Dzięki takim analizom jesteśmy w stanie lepiej dopasowywać naszą ofertę do Twoich potrzeb.

 

Informacja o plikach Cookies

 

Czym jest plik Cookie?

Cookie to mały plik tekstowy, zapisywany przez witrynę internetową na komputerze, telefonie lub jakimkolwiek innym urządzeniu Użytkownika, zawierający dane na temat korzystania Użytkownika z tej strony. Cookies są potrzebne, w celu ułatwienia korzystania z witryny i sprawienia, by stała się bardziej przyjazna Użytkownikowi, nie wyrządzając przy tym żadnej szkody komputerowi.

W jakich celach wykorzystujemy Cookies?

Głównym celem cookies jest ułatwienie Użytkownikowi korzystania z witryny internetowej. Cookies pomagają np. w identyfikacji Użytkownika, utrzymaniu sesji użytkownika (po zalogowaniu), w zapamiętaniu preferencji (język, kraj, itd.) w czasie korzystania ze strony oraz podczas przyszłych wizyt. Informacja zebrana przez cookies pozwala ponadto ulepszać witrynę internetową poprzez tworzenie anonimowych statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy korzystają ze stron internetowych danego Serwisu. Cookies używamy również do zapewnienia bezpieczeństwa i niezawodności serwisu.

Do czego NIE wykorzystujemy  Cookies?

W cookies nie przechowujemy wrażliwych danych osobowych, takich jak adres, hasło, dane karty kredytowej lub debetowej itp.

Jakich Cookies używamy?

1. Cookies własne, używane wyłącznie na stronie internetowej:

  • CART – pozwala na działanie koszyka Klienta;
  • CATEGORY_INFO   - pozwala szybciej ładować strony kategorii produktów;
  • COMPARE - zbiera informacje o rzeczach które użytkownik dodał do porównywarki;
  • CUSTOMER - pozwala zaszyfrować identyfikator Klienta;
  • CUSTOMER_AUTH  - pozwala określić czy użytkownik jest zalogowany;
  • CUSTOMER_INFO   - jest to zaszyfrowana informacja o grupie w której użytkownik się znajduje;
  • EXTERNAL_NO_CACHE – pozwala określisz czy pamięć podręczna jest włączona;
  • FRONTEND -  określa identyfikator sesji Klienta;
  • GUEST-VIEW – określa czy kupujący jako gość może wyświetlać informacje o zamówieniach;
  • LAST_CATEGORY – zapisuje ostatnio przeglądaną kategorię;
  • LAST_PRODUCT – zapisuje ostatnio przeglądany produkt;
  • NEWMESSAGE – wskazuje czy odebrano nową wiadomość / powiadomienie;
  • NO_CACHE – wskazuje czy pamięć podręczna może być używana do przechowywania informacji;
  • PERSISTENT_SHOPPING_CART - link do informacji o koszyku kupującego i historii oglądania;
  • RECENTLYCOMPARED - przedmioty niedawno porównane przez kupującego;
  • STORE – wersja językowa sklepu wybrana przez Kupującego;
  • USER_ALLOWED_SAVE_COOKIE – informuje czy użytkownik wyraził zgodę na zbieranie plików cookie;
  • VIEWED_PRODUCT_IDS – ostatnio oglądane przez kupującego produkty;
  • WISHLIST - zaszyfrowana lista produktów dodanych do listy ulubionych;
  • WISHLIST_CNT - liczba przedmiotów na liście produktów ulubionych kupującego.

Każdy wymieniony wyżej plik cookie zawiera pseudonimizowane dane, które nie mogą być bezpośrednio połączone z klientem.

2. Cookies statystyczne – do celów analitycznych w Google Analitics:

  • __ga      - pozwala określić liczbę użytkowników na stronie;
  • __utmz  - zawiera informację skąd trafił na stronę użytkownik;
  • __utma  - zawiera informację o ilości wyświetleń dla danego użytkownika;
  • __utmb  - zawiera informację o czasie wizyty/przebywania na stronie;
  • __utmc   - zawiera informację o czasie wizyty/przebywania na stronie.

Każdy wymieniony wyżej plik cookie zawiera pseudonimizowane dane, które nie mogą być bezpośrednio połączone z klientem.

3. Cookies wykorzystywane w celach marketingowych, w sieci reklamowej Google (https://policies.google.com/technologies/types):

  • DSID, IDE, AID

Każdy wymieniony wyżej plik cookie zawiera pseudonimizowane dane, które nie mogą być bezpośrednio połączone z klientem.

4. Cookies sieci społecznościowych

Nasza strona internetowa zawiera linki do Facebooka, Twittera i innych portali społecznościowych, które pozwalają udostępniać treści z naszej strony internetowej innym osobom. Za każdym razem, gdy korzystasz z przycisku do udostępniania instalowane są pliki cookie firmy trzeciej. Jeżeli jesteś zalogowany do portalu społecznościowego podczas przeglądania naszej strony internetowej, możesz korzystać z przycisków udostępniania treści w celu jej zawarcia na profilu użytkownika.

5. Cookies firm trzecich, wykorzystywane do celów reklamy banerowych

Przez cały okres ich ważności, tego rodzaju cookies wysyłane przez firmy trzecie pozwalają im zbierać statystyki odnośnie ilości treści wyświetlanych na naszej stronie, identyfikować, które treści były wyświetlane oraz zliczać, ilu użytkowników z nich skorzystało.

Cookies, które są wysyłane i używane przez firmy trzecie podlegają polityce cookies stron trzecich.

W ramach retargetingu i reklamy banerowej korzystamy z usług podmiotów trzecich, które stosują na naszej stronie pliki cookie. Są to następujące firmy:

 Czym jest retargeting stosowany na podstawie plików cookies?

Na podstawie plików cookies posługujemy się technologią, która pozwala nam dotrzeć z przekazem reklamowym do użytkowników, którzy już wcześniej odwiedzili naszą stronę internetową. Chcemy uniknąć wyświetlania użytkownikowi reklam, które nie mają związku z jego preferencjami i potrzebami. Bardziej atrakcyjne i praktyczne dla użytkownika jest, aby otrzymywany przez niego przekaz odpowiadał jego zainteresowaniom i potrzebom, zidentyfikowanym na podstawie analizy jego wcześniejszego ruchu na stronie, w oparciu o technologię cookies. Dlatego ewentualną treść reklamową wyświetlaną użytkownikowi na różnych stronach internetowych, będziemy dopasowywać do jego wcześniejszej aktywności na naszej stronie internetowej.

Jak ograniczyć przetwarzanie lub usunąć pliki Cookie?

1. Użytkownik może samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików cookie, określając warunki ich przechowywania i uzyskiwania dostępu przez te pliki do Urządzenia Użytkownika. Zmiany ustawień, o których mowa w zdaniu poprzednim, Użytkownik może dokonać za pomocą ustawień przeglądarki internetowej. Ustawienia te mogą zostać zmienione, w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu na urządzeniu Użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).

2. Użytkownik może w każdej chwili usunąć pliki cookie korzystając z dostępnych funkcji w przeglądarce internetowej, której używa.

3. Ograniczenie stosowania plików cookie, może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej Serwisu.

Każda przeglądarka posiada własne ustawienia. W menu Pomoc danej przeglądarki znajdują się wskazówki, jak zmienić swoje preferencje plików cookie.

Chrome: https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=pl&hlrm=en

Internet Explorer: https://support.microsoft.com/pl-pl/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies

Firefox: https://support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka

Opera: http://help.opera.com/Windows/10.20/pl/cookies.html

Safari: https://support.apple.com/kb/ph21411?locale=pl_PL

W odniesieniu do plików cookie wykorzystywanych do pomiaru ruchu na naszej witrynie, należy skorzystać z poniższego linku, aby uzyskać więcej informacji na temat analityki cookies oraz sposobu ich wyłączenia:

(https://policies.google.com/technologies/types

https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl

W przypadku innych przeglądarek prosimy o zapoznanie się z dokumentacją dostarczoną przez producenta przeglądarki.

 

Polityka prywatności obowiązująca do 24 maja 2018 r. dostępna jest tutaj .